PC-ReStart

Computer is onmisbaar geworden

LOGO-PC-ReStart200

Computers zijn in onze samenleving onmisbaar geworden. Denk aan: zoeken naar werk, het regelen van bankzaken, het doen van belastingaangiften, het aanvragen van subsidies, de communicatie met de gemeente en andere (semi-)overheidsinstellingen en voor het onderhouden van contacten om sociaal isolement te voorkomen.

Computer aanschaffen en zo lang mogelijk gebruiken

underConstruction pc restart

Veel mensen missen de basisvaardigheden om veilig met hun pc of laptop om te gaan. Het gevolg hiervan is dat de computer in korte tijd slecht gaat functioneren of traag wordt door het installeren van allerlei ‘gratis’ programma’s en door het onbedoeld binnenhalen van virussen. Herstellen van de computer kan dan flinke kosten met zich meebrengen.

Ook zijn er nog veel mensen die niet de middelen hebben om een computer aan te schaffen om zodoende volwaardig deel te kunnen nemen aan de maatschappij van vandaag. Vanuit deze gedachte is PC ReStart ontstaan.

Als zelfstandig project binnen de stichting Social Energy heeft PC-ReStart in korte tijd zijn bestaansrecht bewezen.

Hoe helpt PC-ReStart ?

PC-ReStart heeft als doel om zoveel mogelijk mensen, die met een kleine beurs moeten leven, de mogelijkheid te bieden om gebruik te kunnen maken van een goed werkende computer voor hun dagelijkse en noodzakelijk communicatie. Tegen minimale kosten staat een enthousiast team van vrijwilligers klaar om uw computer een nieuw leven in te blazen.

Wanneer uw computer veroudert is biedt PC ReStart u de mogelijkheid tegen geringe kosten een nieuwe PC aan te schaffen waarop de actuele software is geïnstalleerd.

U kunt ook altijd vrijblijvend binnenlopen voor advies of tips betreffende het omgaan met uw computer of mailen voor een afspraak

PC-ReStart
President Mandelahof
Korvelplein 60
5025 SJ Tilburg
popuprepairshop@gmail.com

Minimale kosten

Het oplossen van hardware en software problemen kost € 5.- per uur, exclusief materiaalkosten.