Annemiek Hamers opent PC-ReStart

LOGO-PC-ReStart200pcrestart2Afgelopen woensdag 25 september is de eerste stap gezet van het nieuwste project van de Stichting Social Energy. Annemiek Hamers van de Stichting Mooi Zo Goed Zo opende PC Restart, dat eerder de armoedeprijs in de wacht had gesleept. De opening in wijkcentrum In de Boomtak werd druk bezocht en er waren toespraken van Annemiek Hamers, Leon IJpelaar, bestuursvoorzitter van Social Energy en Jan van Esch, directeur PortAgora en bestuurslid van In de Boomtak.

PC-ReStart is een laagdrempelige vraagbaak en hulp op het gebied van computerproblemen, zowel op het gebied van hardware, software, randapparatuur en social media. Met name bedoeld voor mensen die via de Bijzondere Bijstand, Stichting Leergeld of andere hulpinstanties een computer en/of randapparatuur hebben aangeschaft, maar niet in staat zijn deze zelf te onderhouden en geen middelen hebben dit goed te laten doen.

Bij PC-ReStart kunnen mensen twee dagdelen per maand, op woensdagmiddag van13.00 tot 17.00 uur terecht met hun software en hardware problemen, waarbij zij tegen een zeer geringe vergoeding geholpen worden. (Wel eventueel onderdelen) Vrijwillige medewerkers van stichting Social Energy staan klaar om samen met deze mensen de problemen op te lossen.

Op dit moment gaat het nog om twee dagen per maand maar er zijn plannen om het project nog breder weg te zetten. Hiervoor dingt PC-ReStart mee met het RABO coöperatief dividend. Hiervoor zijn er al contacten gelegd met Stichting Kringloop Tilburg, PortAgora Centrum voor Europese samenwerking en kringloopwinkel in Tilburg,  18K van de Diamant en ROC AKA. Zodat in de toekomst een echte werkplaats kan worden geopend waar vrijwilligers en stagiaires meerdere dagdelen per week computers kunnen gaan herstellen voor de onderkant samenleving. Ook zal er dan een cursusruimte worden ingericht waar mensen computerlessen kunnen volgen.

1 gedachte over “Annemiek Hamers opent PC-ReStart

1. Pingback: TSD Groep doneert computers en printers »

Reacties zijn gesloten.