Ons nieuwe project PC-ReStart wint Armoedeprijs 2013

underConstruction

pc-restart160Het project PC-ReStart, een nog op te starten initiatief van stichting Social Energy, heeft afgelopen donderdag 23 mei de 'Armoedeprijs 2013' gewonnen. Deze aanmoedigingsprijs van 1500 euro is beschikbaar gesteld door 'Mooi zo Goed', onderdeel van organisatie ContourdeTwern, dat onder andere kleinschalige wensen wil realiseren die de leefbaarheid in de stad verbeteren.

Roland Samuels, een van de initiatiefnemers van stichting Social Energy en de bedenker van dit nieuwe project is erg blij met deze prijs. "Nu kunnen we met onze vrijwilligers aan de slag om dit initiatief handen en voeten te gaan geven. Uit ervaring van het afgelopen jaar met ons project Repair Café 013 is gebleken, dat veel mensen problemen hebben met hun computer, laptop en/of randapparatuur. Deze computerproblemen zijn vaak niet eenvoudig of in de beperkte tijd van een Repair Café op te lossen. Ook blijkt dat veel mensen die ons bezoeken een computer hebben aangeschaft met behulp van een bijdrage van de bijzondere bijstand of Stichting Leergeld, maar dat hen niet is geleerd, noch dat zij de middelen hebben, om een computer goed te onderhouden. We willen met deze prijs zo snel mogelijk, en juist voor deze groep mensen, een laagdrempelige vraagbaak en hulppunt op het gebied van computerproblemen gaan inrichten."

verwijderen-van-oude-kapotte-pcs1Om dit project PC-ReStart te realiseren gaat stichting Social Energy ook op zoek naar andere partners in de stad waaronder ROC voor eventuele stagiaires, kringloopwinkel PortAgora voor goedkope hergebruikonderdelen en met bedrijven, die in het kader van MVO en/of maatschappelijke betrokkenheid, herbruikbare computers en randapparatuur hiervoor beschikbaar willen stellen.

Bedrijven en instellingen die dit project willen steunen mogen ook zelf contact opnemen met stichting Social Energy via email info@stichtingsocialenergy.nl

1 gedachte over “Ons nieuwe project PC-ReStart wint Armoedeprijs 2013

1. Pingback: PC ReStart 013