NL Doet dag op 16 maart 2019

1 mei 2017 is Stichting Social Energy samen parochie 'De Goede Herder' en vrijwilligers 'Energy Garden Buurtmoestuin Korvel' gestart. Inmiddels is deze collectieve Buurtmoestuin Korvel (ruim 1600 m2) binnen anderhalf jaar uitgegroeid naast groente-, kruiden- en bloementuin tot een bijzondere ontmoetingsplek voor vele wijkbewoners en vrijwilligers. Naast mee werken in de moestuin, bloemen zaaien en planten op het naastgelegen kerkhof is er volop ruimte en initiatief voor creatieve ideeen van wijkbewoners. Zo zijn er regelmatig koffie-uurtjes, workshop forellen roken, bloemen schikken, kinderactiviteiten en imkercursussen door buurtbewoners zelf georganiseerd. Zo natuurlijk ook de NLDOET-dag 2019

Tijdens Nldoetdag willen we starten met het nog meer verduurzamen van deze collectieve tuin en ontmoetingsplek. Hiervoor willen we een composttoilet gaan bouwen, een grondwaterpomp slaan. Oon zijn er diverse schilder klussen en kunnen we ook volop aan de slag in de bloemen- kruiden- en groentetuin.