Defecte spullen gekocht op de MeiMarkt ?

repair-cafe-logo-blok-160Op zaterdag 1 juni van 13.00 tot 17.00 uur, organiseert Stichting Social Energy weer het Repair Café 013 in Wijkcentrum ‘In de Boomtak’, Boomstraat 81 in Tilburg. Deze middag kun je hier terecht met je nieuwe, maar defecte Meimarkt aankopen.

mei markt 2013Bij Repair Café 013 mag namelijk iedereen spullen meenemen die kapot zijn, om deze samen met deskundige vrijwilligers te proberen te repareren. Spullen die meegenomen kunnen worden zijn: elektrische apparaten, meubels, kleding, fietsen en speelgoed. Bijvoorbeeld een broek die wat te lang is, het koffiezetapparaat dat niet warm wordt, die fijne trui met een gaatje en de fiets zonder rem. Wie niks te repareren heeft is ook van harte welkom voor een kop koffie aan de bar en een praatje, of om iemand anders met een reparatie te helpen.

Op de locatie waar het Repair Café wordt gehouden, is gereedschap en materiaal aanwezig om alle mogelijke reparaties uit te voeren. Op kleding, meubels, elektrische apparaten, fietsen, serviesgoed, gebruiksvoorwerpen, speelgoed et cetera. Er is deskundige hulp aanwezig, zoals een elektricien, een naaister, een timmerman en een fietsenmaker.

Nieuw bij het Repair Café 013 deze keer is: 'repareer je relaties', met een laagdrempelig gesprek, praktische tips en eventuele doorverwijzing. Dit nieuwe initiatief wordt verzorgd door Lidy en Lau, beide ervaren in de hulpverlening. Op 1 juni zal het Repair Café 013 gecombineerd worden met diverse andere  deelnemende organisatie zoals Lets kring de Linde,  Kringloopwinkel Portagora en stoelmassage San Chi Massages door Claudia Esser.

P1250824Repareren is gratis, voor wat het je waard is. Uiteraard moeten benodigde onderdelen wel zelf gekocht worden, hierover geven de deskundige medewerkers graag advies. Nieuwe vrijwilligers zijn altijd nog van harte welkom! Handige mensen die goed zijn met textiel, tassen, schoenen, leer en dergelijke zijn van harte welkom. Sieraden repareren? Graag! Elektriciens en technici heeft het Repair Café 013 nooit teveel. Ook voor het inrichten van de zaal, koffie zetten, bezoekers ontvangen en wegwijs maken en opruimen zijn helpende handen welkom. Meer informatie is verkrijgbaar via e-mail: repaircafetilburg [apestaartje] ziggo [punt] nl, of via Facebook, of via Twitter: @RepairCafe013.