Energy Garden – Stadstuin Piushaven is van start

LOGO-EnergyGarden1Woensdag 25 maart heeft een groep van ongeveer tien vrijwilligers een start gemaakt met de nieuwe Stadstuin aan de Piushaven.

tunnelkas in aanbouw stadstuin energy garden piushavenDeze groep, die zich niet heeft laten weerhouden door het gure weer en de regen, is begonnen met het opbouwen van de twee tunnelkassen op het terrein. De omliggende grond wordt daarna ingedeeld in plantbedden, waarvoor de zwarte teeltaarde al in bergjes ligt te wachten.

Zaterdag 28 maart vanaf 9.00 uur is er een grote tuindag voor alle vrijwilligers. Deze dag is iedereen welkom, om te komen kijken maar ook om als vrijwilliger aan te melden en mee te gaan doen.

Dit stadslandbouwproject is een initiatief van v.o.f. Het Werkt in samenwerking met Stichting Social Energy, stadsimker Marcel Horck/Beezzzz en enkele andere organisaties.

Deze tuin wordt aangelegd op het braak liggende terrein waar vroeger wasserij Lips heeft gestaan. De grond, die eigendom is van zorgorganisatie De Wever is geheel gesaneerd en in bruikleen gegeven aan de initiatiefnemers. De grond is tot acht meter diep gesaneerd door Miltop.