14 en 17 september: Zuiderbazaar en presentatie Repair Café

zuiderkwartierNIEUW LOGO-RepairCafe200Op zondag 14 september vormt MFA Zuiderkwartier aan de Wassenaerlaan van 12:00 tot 17:00 uur het decor van de Zuiderbazaar, het jaarlijkse evenement van de wijk Oud Zuid.

Ook Stichting Social Energy zal hierbij aanwezig zijn met een informatiekraam, waar ook nieuwe vrijwilligers zich kunnen aanmelden voor het Repair Café dat op 27 september voor het eerst in MFA Zuiderkwartier gehouden zal worden. Speciaal voor nieuwe vrijwilligers en geïnteresseerden is er op woensdagavond 17 september, om 19.30 uur een presentatie over het Repair Café. In deze presentatie zullen we uitgebreid uitleggen hoe het Repair Café werkt, wat er allemaal bij komt kijken en natuurlijk is er dan ook ruime gelegenheid om vragen te stellen.

Naast een vaste rommel- en informatiemarkt is er dit jaar voor het eerst het Zuiderpodium. Op diverse locaties in de wijk staan podia waar wijkbewoners hun talenten kunnen laten zien, horen en beleven. Naast de verschillende optredens zijn er ook diverse workshops.

De locaties van de podia zijn Koningsvoord, scouting gebouw, No Siririki, grasveld aan de Trouwlaan, in de Generaal de Wetstraat, Kerk en bij de MFA is het hoofd podium waar tussen 16.00 uur en 17.00 een grote sluiting manifestatie zal plaats vinden. De verschillende optreden e.d. zijn Capoera, Flamingo dansen, Dansgarden, breakdanse, hiphop, foto tentoonstelling, Tilburgse revue, accordeonist, verhalen verteller, workshop schilderen, en om de verschillende plaatsen te bereiken is er een pendeldienst van een huifkar de muzikale omlijsting wordt verzorgt door 'Nog 1 tje dan'.