Vrijwilligers gevraagd voor Repair Café in MFA Zuiderkwartier

NIEUW LOGO-RepairCafe200Stichting Social Energy organiseert al sinds ruim twee jaar elke maand het Repair Café, waarvan sinds januari vorig jaar in wijkcentrum In De Boomtak. Bij het Repair Café mag iedereen spullen meenemen die kapot zijn, om deze samen met deskundige vrijwilligers te proberen te repareren.

mei2014for-WEBSpullen die meegenomen kunnen worden zijn: elektrische apparaten, meubels, kleding, fietsen en speelgoed. Bijvoorbeeld een broek die wat te lang is, het koffiezetapparaat dat niet warm wordt, die fijne trui met een gaatje en de fiets zonder rem. Voor reparaties wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd van de bezoeker. Uiteraard moeten benodigde onderdelen wel zelf gekocht worden, hierover geven de deskundige medewerkers graag advies.

Repair Café in MFA Zuiderkwartier

Vanwege het grote succes van het Repair Café met elke keer 50 tot 80 reparaties, én omdat we graag zoveel mogelijk Tilburgers willen bereiken en stimuleren om te gaan repareren en/of elkaar daarbij te helpen, hebben stichting Social Energy en ContourdeTwern het plan opgepakt om ook in MFA Zuiderkwartier elke maand een Repair Café te organiseren. Om hiermee van start te gaan, zoeken we vrijwilligers die graag hieraan willen meewerken.

Wat kunt u als vrijwilliger verwachten?

Een gezellige en gemotiveerde groep vrijwilligers die het leuk vinden om te repareren, mensen te helpen en nieuwe dingen te leren. Gratis koffie, thee en een lunch, de enorme dankbaarheid en bewondering van de bezoekers.

Dus ben je handig in organisatie & publiciteit, elektro-, fiets- of textiel-reparatie en lijkt het je wel leuk om een paar uurtjes in de maand mee te werken aan een Repair Café? Neem dan contact met ons op via een mailtje naar info@stichtingsocialenergy.nl met je naam, telefoonnummer en je deskundigheid. Het verplicht je tot niets, en vragen staat vrij

Wil je graag eerst eens komen kijken hoe het Repair Café werkt? Kom dan zaterdag 31 mei, van 13.00 tot 17.00 uur naar wijkcentrum In De Boomtak om de sfeer te proeven en het zelf te beleven.