PC ReStart ontvangt 20 computers van de Rabobank

LOGO-PC-ReStart200Dinsdagavond 29 oktober, tijdens de besloten vergadering van Rabobank-leden, heeft het project PC-ReStart van Stichting Social Energy een donatie in de vorm van 20 PC’s ontvangen als deel van het jaarlijkse Rabobank Coöperatief Dividend. Eerder dit jaar al won Stichting Social Energy met dit project PC-ReStart, de armoedeprijs van Mooi zo Goed Zo, onderdeel van ContourdeTwern.

Rabobank Ledenvergadering Tilburg 29-10-2013 Neven Fotografie 031
Social Energy voorzitter Leon IJpelaar geeft toelichting op PC ReStart bij ledenbijeenkomst Rabobank

PC-ReStart is een nieuw project van stichting Social Energy met als doel om zoveel mogelijk mensen aan onderkant samenleving de mogelijkheid te bieden om gebruik te kunnen maken van een goed werkende computer voor hun dagelijkse en noodzakelijk communicatie.

P1260598Dankzij deze donatie van de Rabobank Tilburg kan dit project PC-ReStart in de toekomst verder worden uitgebreid en kunnen deze 20 computers worden ingezet voor mensen in armoede. Omdat stichting Social Energy regelmatig ‘afgeschreven’ computers krijgt aangeboden uit het bedrijfsleven, is het idee op gepakt om door middel van een eenvoudige upgrade en nieuwe software installatie deze computers weer gebruiksklaar te maken voor een tweede leven. Op deze manier kunnen deze computers, tegen een kleine vergoeding, worden ingezet voor mensen aan de onderkant samenleving in onze regio.

Om dit project mogelijk te maken is PC-ReStart opzoek naar personen, bedrijven en instellingen die voor 60 euro per jaar een PC-ReStart computer voor deze doelgroep zouden willen adopteren.

Voor dit kleine bedrag is het voor PC-ReStart mogelijk om deze computers te voorzien van speciale, legale software (Windows 7, Office) en tevens kan er ook een gratis servicecontract worden aangeboden aan deze doelgroep.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via: info@stichtingsocialenergy.nl